Norėdami pagerinti Jūsų naršymo kokybę, naudojame slapukus, kuriuos galite bet kada atšaukti.

banner1

banner4

Be patyčių 2021

Kovo 5 dieną pasaką apie draugystę sekė Futbolo klubo „Utenos Utenis“ treneris Aurimas. Pasakos nuotoliniu būdu klausėsi „Varniukų“, „Geniukų“, „Zyliukų“, „Pelėdžiukų“ ir „Žvirbliukų“ grupių vaikai: https://youtu.be/JN8Y4G2c2Js 
Kovo 8 – 12 dienomis buvo skirta užduotėlė vaikams grupėse pasikalbėti apie draugystę. Užduotėlė pateikiama žemiau, ją galima bet kada pakartoti.
Kovo 15 – 19 dienomis darėme draugystės dėlionę. Kiekviena grupė nupiešė po dalį ir sudėliojome vieną bendrą dėlionę. Joje piešė mokytojos, jų padėjėjos, specialistės, virėjos ir administracijos darbuotojos.
Kovo 22 – 26 d. vaikai rašė laiškus draugui, padedant mokytojoms Vilmai, Eglei, Aušrai, Reginai, Irenai, dėjo į vokus, užklijavo pašto ženklus, užrašė adresus ir visi draugiškai keliavo prie pašto dėžutės išsiųsti.
Kovo 29 – 31 d. grupėse vyko aktyvi draugiška veikla „Sportuojame drauge“.

Užduotėlė:

Reikalingos priemonės: lėlė / personažas, užmaunama ant rankos; skirtingų spalvųpopierius ir žirklės; pieštukai / flomasteriai / dažai; lipni juosta.
1. Mokytoja užsiėmimo pradžioje vaikams pasako: „Šiandien mūsų grupėje sulaukėme svečių – ar žinote kokių?“ Galima leisti vaikams paspėlioti, o tada – ištraukti iš už nugaros ranką su lėle ir pristatyti ją vaikams: „Ogi pas mus atėjo panelė Elė (sugalvokite jums ir vaikams priimtiną personažo vardą).“
2. Mokytoja pasilabina su lėle: „Labas, panele Ele!“, o lėlė atsako mokytojai ir vaikams: „Labas, mokytoja, sveiki vaikai“. Toliau praveskite su personažu trumpą pokalbį, pavyzdžiui:
Mokytoja: „Iš kur atkeliavai, Ele?“
Lėlė: „Keliauju iš darželio į darželį ir bendrauju su O šiaip gyvenu paslaptingoje Spintijos šalyje...“
Mokytoja: „O ką su mumis nori nuveikti, Ele?“
Lėlė: „Iš pradžių aš jums kai ką papasakosiu, o paskui norėsiu jums klausimų užduoti ir kartu pažaisti. Ar galima?“
Mokytoja: (kreipiasi į vaikus): „Vaikai, ar pakalbėsim su panele Ele, ar pažaisim su ja?“ (kai vaikai sureaguoja – kreipiasi į lėlę) „Ele, mes džiaugiamės, kad
pas mus atkeliavai ir mielai su tavimi pažaisim. Tu sakei, kad nori mums kažką papasakoti?“
3. Tada lėlė papasakoja trumpą istoriją: „Vieną gražią pavasario dieną – tokią saulėtą ir šiltą – aš lankiausi Debesijos darželyje. Kai tik įėjau į darželį, viskas atrodė taip, kaip ir kitose darželiuose: žaidė vaikai, jie juokėsi, bendravo ir šūkčiojo, mokytojos besišypsodamos ėjo pro šalį. Tačiau netikėtai vieno koridoriaus kampelyje aš pamačiau berniuką – jis tupėjo susigūžęs, labai liūdnas ir net nemėgino žaisti su kitais
„Labas, aš Elė“ – pasakiau jam. Berniukas pakėlė į mane liūdnas akis ir atsakė: „O aš Simas“ (vardą parinkite tokį, kokio nėra vaikų grupėje ar klasėje). „Simai, kas nutiko, kad esi toks liūdnas ir nežaidi su kitais vaikais?“ – paklausiau jo.
Vaikai, ar žinote, ką man atsakė Simas, kas jam nutiko, kad jis toks liūdnas?“ – lėlė kreipiasi į vaikus ir leidžia jiems pasakyti savo variantus. 
Tada tęsia savo pasakojimą.    
 „Simas buvo liūdnas ir nežaidė su kitais vaikais, nes tarp jų buvo keletas vaikų, kurie jį skriaudė.    
„Simai, o kaip jie tave skriaudžia?“ – paklausiau jo. „Rankomis“ – atsakė liūdnai berniukas.
O siaube! Aš iki šiol galvojau, kad vaikų rankos yra skirtos visokiems geriems darbams daryti, tačiau pasirodo, kad jomis galima ir įskaudinti kitą.
Vaikai, o jūs ar žinote, ką kartais skaudaus ir nemalonaus kiti žmonės daro su rankomis?
“Vaikai gali išvardinti jiems žinomus skaudžius dalykus, kuriuos galima padaryti rankomis (pavyzdžiui, muša, pliaukšteli, atima daiktą ir pan.).
Mokytoja vaikų sakomus dalykus gali užrašyti ar nupiešti ant lentos – virš tų veiksmų nupiešiamas liūdnas veidelis.
4. Lėlė tęsia: „Taip, taip, būtent apie tai ir pasakojo Simas (pavardina keletą vaikų paminėtų skaudžių veiksmų). „Simai, ką dar jie daro?“ – paklausiau. „Dar jie mane įžeidinėja ir tyčiojasi iš manęs žodžiais“ – atsakė Simas. O varge, niekad nemaniau, kad vaikai gali sakyti skaudžius žodžius... Bandžiau sugalvoti, kokie žodžiai galėtų skaudinti... Gal jūs, vaikai, esate tokių žodžių girdėję?“ – lėlė vėl kreipiasi į vaikus ir leidžia jiems pasakyti savo mintis ir mokytojas juos taip pat surašo ant lapo.  
5. Lėlė tęsia: „Man taip liūdna buvo girdėti, kad Simas taip skaudinamas rankomis ir žodžiais. Įvairūs skaudūs veiksmai ir žodžiai yra vadinami patyčiomis – o jos labai skaudina ir liūdina vaikus. Ir dabar, kai tik keliauju pas kitus vaikus, visų jų klausiu, ką gero mes galime padaryti rankomis ir kokių gerų žodžių jie moka. Nes kuo daugiau mokėsime gerų darbų ir gerų žodžių, tuo mažiau bus patyčių ir laimingesni bus visi vaikai. Vaikai, gal jūs man galite pasakyti, o kokius gerus darbus rankomis galima padaryti?“ – lėlė vėl kreipiasi į vaikus, vaikai vardina savo mintis, mokytoja jas užrašo ar nupiešia kitoje lentos pusėje, virš sąrašo nupiešdamas linksmą veidelį.
6.Tada lėlė klausia: „O kokių gerų žodžių jūs žinote – kurie pralinksmina ir padeda pasijusti gerai?“ Mokytoja vėl žodžius surašo ar nupiešia ant lentos.
7. Lėlė pagiria vaikus: „Nuostabu, kiek daug gerų darbų ir žodžių jus žinote! Aš tikiu, kad Simui būtų gera su jumis žaisti. Ar norite sužinoti, kaip Simas laikosi dabar? Mudu sutarėm su Simu, kad apie jo skriaudas būtinai turi sužinoti jo mokytoja. Taigi mes kartu nuėjom pas ją ir viską papasakojom. Ir mokytoja nebeleido kitiems vaikams šaipytis iš Simo bei mokino visus Simo grupės vaikus būti draugiškus. Dabar Simas, kaip ir jūs, yra linksmas vaikas, turintis draugų  ir žaidžiantis su jais visokius žaidimus. O kiti su Simu besimokantys vaikai žino – mūsų rankos ir žodžiai skirti ne patyčioms. Tiesa?“
8. „Štai tokią istoriją norėjau papasakoti. O dabar aš noriu su jumis pažaisti, gerai? Pažaisime rankų žaidimą“. Lėlė paprašo vaikų:
  • Pamojuoti vieni kitiems ranka – tarytum pasisveikindami.
  • Pakelti nykščius į viršų. Pridėti savo rankas prie ausų.
  • Pridėti savo rankas prie burnos.
  • Suploti delnais.
  • Pakelti vieną ranką į viršų.
9.  Toliau vaikų lėlė paprašo atlikti tuos pačius judesius – tik prieš atliekant judesį pasako po vieną sąlygą (įvardijamas sąlygas galite pakeisti savo nuožiūra):
  • Tie, kurie šiandien bent vienam vaikui pasakėte „Labas“, pamojuokite ranka.
  • Tie, kurie bent kartą šiandien pasakėte „Ačiū“ arba „Prašau“ – pakelkite nykščius į viršų.
  • Tie, kurie šiandien išklausėte bent vieną draugą – pridėkite rankas prie ausų.
  • Tie, kurie nors kartą šiandien nusišypsojote kitam vaikui, pridėkite savo rankas prie burnos.
  • Suplokite delnais visi, kurie šiandien pasakėte ką nors malonaus kitam vaikui.
  • Pakelkite rankas tie, kurie šiandien padėjote kitam.
Šaltinis: „Vaikų linija“ https://www.vaikulinija.lt/

 

 

Facebook

Dėmesio tėveliams!
Už vaikų išlaikymą darželyje mokėkite į
AB Šiaulių banko sąskaitą LT417181100000142761
Paremkite mus pasinaudodami internetine bankininkyste:
Gavėjas: Utenos vaikų lopšelis-darželis „Gandrelis“
Sąsk. Nr. AB Šiaulių bankas LT 147 181 1000 0014 2762
Mokėjimo paskirtis: Parama
Ačiū!

laisvos vietos

Svietimas

urs

usc

eTwinning

Tu ne vienas

gdggasvzx

 Futboliukas

 LTMZ

image004

Sveikatiadalogo

 logo

 

5balai

Hey.lt - Nemokamas lankytojų skaitliukas

 

Utenos vaikų lopšelis-darželis „Gandrelis“
Įstaigos kodas: 190181252
Adresas: Vaižganto g. 38, 28196 Utena
Internetinė svetainė: www.gandrelis.utena.lm.lt 
El. paštas: gandreliomd@gandrelis.utena.lm.lt 
Telefonai: 8 (389) 52 502; 8 (389) 52 761

Copyright (c) www.gandrelis.utena.lm.lt 2015. All rights reserved.
Designed by olwebdesign.com